Chlorella: 10 witamin, jakie zawiera i do czego są potrzebne w ciele

Chlorella to jednokomórkowa słodkowodna alga, która w tej postaci znajdowała się na Ziemi już przed kilkoma miliardami lat. Zawiera wiele cennych witamin, których nasz organizm potrzebuje, aby móc funkcjonować tak, jak powinien. Jakie witaminy dostarcza Chlorella do naszego organizmu i jakie mają znaczenie? Prezentujemy to w przejrzystym zestawieniu:

1. WITAMINA A

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witaminę A znajdziemy w brokułach, brzoskwiniach, szparagach, marchewce, wątróbce, morelach, pomidorach, szpinaku, kabaczkach, żółtku jajka, kapuście.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witamina A pomaga w walce z przeziębieniem, grypą lub chorobami pęcherza moczowego. Wspomaga także dobry wzrok, przyspiesza gojenie ran i pomaga w odnowie komórek. W Chlorelli znajdziemy ją w postaci prekursorów i nie jest możliwe jej przedawkowanie.

2. WITAMINA C

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witaminę C znajdziemy w najróżniejszych owocach, na przykład w ananasach, winogronach, jabłkach, truskawkach, kiwi, malinach, jeżynach i oczywiście w owocach cytrusowych. Poza tym znajduje się w kalarepie, cebuli, ogórkach, papryce i ziemniakach.

DO CZEGO SŁUŻY:

Jak z pewnością wiecie, witamina C odgrywa ważną rolę w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Poza tym poprawia jakość snu, zwiększa odporność na stres oraz zdolność koncentracji. Mniej znana jest jej rola we wzmacnianiu ścięgien i naczyń.

3. WITAMINA E

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

W przyrodzie witaminę E znajdziemy na przykład w orzechach arachidowych, awokado, orzechach laskowych i w migdałach. Występuje także w warzywach liściastych, mleku, zbożach oraz w oliwkach.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witaminę E w naszym organizmie wpływa na tworzenie się czerwonych krwinek, ale też na wytrzymałość i gibkość mięśni. Skutecznie walczy z wolnymi rodnikami i wspomaga funkcjonowanie narządów płciowych.

4. WITAMINA B5

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witaminę B5 możemy znaleźć w mięsie, mleku i wyrobach mlecznych, ale też w rybach i nasionach słonecznika. Niewiele wiadomo na temat jej występowania w zwierzęcych podrobach.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witaminę B5 zapobiega osadzaniu się cholesterolu w naczyniach. Jest zalecany również w problemach z koncentrację i trudnościach w uczeniu się, w problemach z ukrwieniem kończyn oraz w zapobieganiu infekcjom.

5. WITAMINA B1

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witaminę B1 możemy znaleźć w drożdżach, ziemniakach, fasoli, kalafiorze lub choćby w warzywach liściastych. Poza tym znajduje się w mięsie, drożdżach piwowarskich, ryżu lub w płatkach owsianych.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witaminę B1 wspomaga przemianę energii, poprawia nastrój, potrafi usunąć zmęczenie, wspiera też prawidłowe funkcjonowanie serca i układu trawiennego.

6. WITAMINA B2

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witamina B2 znajdziemy w wyrobach pełnoziarnistych, w rybach, w groszku, w wątróbce. Występuje także w mleku i wyrobach mlecznych, w kiełkach, w ziarnach soi i w kwiecie lipy.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witamina B2 odgrywa ważną rolę w procesach trawiennych, gdzie wspomaga tworzenie kwasów żołądkowych i umożliwia jelitom wchłanianie cukrów. Witamina B2 wspomaga także przemianę materii.

7. WITAMINA B3

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witaminę B3 znajdziemy również w orzechach arachidowych, daktylach, w drożdżach. Występuje też w grochu, śliwkach lub w olejach roślinnych.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witamina B3 pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi, a także wspomaga stopniowe uwalnianie energii z węglowodanów. Potrafi również likwidować niektóre tłuszcze w ciele i niebezpieczny cholesterol we krwi.

8. WITAMINA B9 (KWAS FOLIOWY)

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Kwas foliowy możemy znaleźć w drożdżach, pokrzywach, kalarepie, zakwasie lub zielonych liściach roślin. Występuje też w roślinach strączkowych, w mleku i wyrobach mlecznych.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witamina B9 wspomaga prawidłową czynność układu nerwowego i odgrywa zasadniczą rolę przy dzieleniu się komórek. Poza tym wspomaga tworzenie się krwi, a u kobiet w ciąży pomaga w prawidłowym przebiegu ciąży i rozwoju dziecka.

9. WITAMINA K1

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witaminę K1 najczęściej znajdujemy w zielonych warzywach, na przykład w warzywach liściastych, roślinach strączkowych, kalafiorze, kapuście włoskiej i brokułach.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witamina K1 zapewnia w wątrobie aktywowanie procesów krzepnięcia krwi, a jej niedobór może powodować na przykład zwiększone krwawienie, szybsze i łatwe tworzenie się siniaków. Procesy krzepnięcia wspomaga przede wszystkim dzięki swojej zdolności skupiania białek, co jest warunkiem koagulacji.

10.  WITAMINA K2

GDZIE JESZCZE ZNAJDZIEMY TĘ WITAMINĘ:

Witamina K2 znajduje się głównie w tłuszczu, mleku i w jajkach kur z wolnego wybiegu. Zawierają ją też niektóre sfermentowane produkty żywnościowe. Duża ilość witaminy K2, zawarta w Chlorelli, stanowi w królestwie roślin pożyteczny wyjątek i bezpośrednio zależy od sposobu uprawiania tej algi.

DO CZEGO SŁUŻY:

Witamina K2 odgrywa kluczową rolę w dystrybucji wapnia w ciele. Zwiększa jędrność skóry, wzmacnia zęby, jest też ważna dla dzielenia komórek, płodności i czynności mózgu. Jej niedobór prowadzi do osteoporozy, nasilenia się próchnicy zębów, twardnienia tętnic, powstawania kamienia na zębach, kamyków w innych narządach oraz innych dolegliwości.

Artykuł stworzony przez Green Ways Internetional Sp. z o. o.


Tomasz Judasz